Det 3 øje

torsdag den 14. april 2011

Progress - 520 Holloway


520 Holloway St., 02.19.11

Det synes hensigtsmæssigt, da jeg meddele fremtid truede Durham, som jeg har modtaget en e-mail fra Constance Stancil af NIS advare mig til det arbejde, de har gjort for at stabilisere 520 Holloway St.. Jeg siger, det er hensigtsmæssigt, fordi 520 Holloway St. var min første rigtige indlæg på udryddelsestruede Durham, hvad jeg fandt mest truede hus i et af de mest truede kvarterer tilbage i august 2006. Det er også relevant, fordi en stor del af drivkraften for dette website kom ud af min frustration med nedrivninger af NIS, og min manglende evne på det tidspunkt at få Bevarelse Durham til offentligt at tale op om de huse bliver revet ned af byen på grund af deres lederes frygter på denne tid af at miste byens finansiering, hvis de gjorde det - hvilket fik mig til at forlade bestyrelsen i denne organisation.

Cleveland-Holloway på det tidspunkt var bare vise nogle potentielle glimt af håb, men i rå form. De 500 blok af Holloway havde længe været fokus på preservationists, og havde en kerne af folk, der var flyttet ind i blokken så tidligt som i 1980'erne og 1990'erne. Men der havde været lidt positiv aktivitet i den bredere nabolaget. 520 Holloway var det sørgeligste eksempel - ejet af Fireball White i årtier, var det blevet søgt af mange en bevarelse tænkende person for erhvervelse, men Det Hvide familien vil altid rebuff tilbud, efterspørgsel uhyrlige priser, og flake ud - ikke nødvendigvis i nævnte rækkefølge , og potentielt 1 eller alle af disse.

En sjov ting er sket siden da. Det omkringliggende kvarter har oplevet en stor renæssance, som jeg tidligere har profileret. Den historiske bydel blev udvidet fra Holloway St. til også at omfatte resten af ​​kvarteret, og én gang skræmmende hjørner mod nord er fyldt med farvestrålende huse. Vi ved videnskabelige egenskaber har renoveret Golden Bælt og en flok af boliger blot mod sydøst, og bidraget til at skabe en renæssance i det kvarter.

Men mens det omkringliggende område er blevet forbedret, har Holloway Street været stort set den samme - nogle revitaliseret huse, nogle underkuede huse. Jeg profilerede resten af ​​500-600 blokke i det følgende ~ år. Og 520 Holloway fik en hel del værre end de billeder i min gamle post, når White familien begyndte nogle mislykkede forsøg på renovering uden en COA fra det historiske kommission - rippe ud vinduer og tage ud for verandaen, før en stop arbejdet Ordren blev udstedt.

NIS er kommet langt i de sidste 4,5 år samt - især efter afgang af nogle medarbejdere. Jeg er især tror Constance Stancil og Rick Hester har gjort en indsats i de sidste 2 år at finde mere kreative (og produktive) måder at håndtere historiske hus med kode krænkelser, de har skubbet ind i en betalingsstandsning-type model, som jeg har håbede vi ville vedtage for året, som de har »afprøvet« på 520 Holloway. De har gjort stabiliserings-og udvendig forbedring / sikkerhed arbejde på at forbedre sikkerheden og udseende af huset, de vil pant i ejendommen for disse omkostninger, og hvis ejeren ikke betaler op, vil byen hen imod afskærmning. Det havde den effekt at flytte huset i en positiv retning både i form af fysisk stabilitet og mulighed for at flytte huset i bedre hænder.


520 Holloway St., 02.19.11
(Det er ikke vinduer, btw - det er krydsfinerplader malet at efterligne vinduer.)


520 Holloway St., 02.19.11

Så kudos hvor de fortjente at NIS. Jeg tror - med forbedring af de omkringliggende kvarterer og støtte fra NIS, fremtiden for denne korridor forekommer mere positiv, end den har i år. Det centrale er, at hvis Liberty Street og 700-800 blokke af Holloway kan stabiliseres, en revitalisering af bydelen mod nord og Golden Bælt kan 'mødes i midten' - her.

Etiketter: , ,

posted by Dale at torsdag, april 14, 2011

0 Comments:

Send en kommentar

<< Home